tirsdag 19. juli 2011

Late dager..

Nikka har hatt noen rolige sommerdager, i alle fall med tanke på lydighetstrening. Egentlig skulle vi jo prøve oss på appellmerkeprøven i slutten av juni.. Men noen dager før det skulle skje fikk jeg en stor grein i hodet på en skogstur!! Etter det hadde jeg noen dager med kraftig svimling hver gang jeg snudde for fort på hodet, så da måtte jeg bare innse at vi må ta prøven på et senere tidspunkt..

Nikki har nå vært i Ølen i ca en måned, dagene går til leking med den nye nabohunden Nikita, fjellturer og speiding fra favorittplassen i hagen. I forrige uke ble jeg utrolig imponert over henne, hun fant ut av en stor gjerdeklyver helt på egenhånd!! Det var på tide, for det var begynt å bli alt for tungt å bære henne over!

Nå driver vi å forbereder oss til neste helgs dobbelutstilling på Karmøy, pelsen er virkelig ikke i toppform! Hun har vert litt alene på ferie i Ølen, og det å gå i skogen hver dag uten daglig gjennombørsting fører til sædeles flokete labber.. Så nå tar jeg flere småøkter flere ganger om dagen, håper vi kommer i mål til neste helg!!




























Denne shortsen laget jeg sammen med en venninne av mamma i 1996. På rumpen står det "I love dogs", og det er flere hunder applikert på den, jeg elsket denne shortsen høut og inderlig!!



Elin og jentene plukker blåbær:)



2 kommentarer:

  1. Hei,, flotte bilder, nydelige hunder. Briarden,, har den kun løpetid hver 8. mnd. Det er noen som påstår det? Blir takknemmelig for svar.

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for det, jeg synes også det er en nydelig rase:) Tror det er veldig individuelt hvor ofte en briard har løpetid, ut ifra de briardene jeg kjenner vil jeg si det er vanlig med 2-3 løpetider i året.

    SvarSlett