søndag 26. juni 2011

Helgetur

Jeg trodde at når bare sommerferien kom så skulle vi virkelig ta av på lydighetsfronten, det har ikke skjedd! Både jeg og Nikki har gått i feriemodus. Vi prøvde oss på en generalprøve på appellmerket i pøsregnet sammen med Ane fra kurset, det gikk ikke i det hele tatt! Vi måtte trene en ny plass og der var Nikk var mest opptatt av passerende mennesker og hunder..

I helgen er vi på besøk hos mine foreldre i Ølen. I dag gikk jeg og Nikki lang tur i skogen rundt her, hun er en riktig kjekk turkamerat! Vi tuslet rundt i flere timer, Nikki nøt hvert minutt:) Merker at elementet er nytt for henne, i begynnelsen av turen var hun veldig sensitiv for lydene i skogen, men det kom seg etterhvert:) Vi prøvde å unngå områder hvor vi kunne møte på sau for jeg stoler ikke på henne rundt dyr for tiden! Idag stakk hun ut før jeg stod opp og prøvde seg på kaninene, var visst ikke så enkelt å få henne inn igjen! I morgen skal vi på en lengre tur sammen med mamma, det blir kjekt:)



    Nikki står fint og venter mens jeg fomler med kameraet






    Nikki får ikke gå uten langline i desse beitetider, men nå begynner hun å få dreisen på det!







                               Mange veltede trær på skogsrutene, var til tider rene hinderbanen!





    Barndommens lørdagsgodt:)





    Gressbarter





     Ikke alle hus i området er like godt bevart






Barndomshjemmet mitt. I mine tanker kommer jeg fremdeles fra et lite rødt hus i skogen, selv om det nå er ett år siden de malte og bygget på..     



Utsikt fra huset. Nikki elsker å rase rundt på jordene!
Utsikt fra den andre siden. Som en kanskje ser ikke det mest ideelle stedet for en pollenallergiker å befinne seg.

2 kommentarer:

  1. Så nyyyyydelig Nikki er!!!
    Dere må se å komme dere på en utstilling snart, hun ser FLOTT ut :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det:) Hun skal på en dobbelutstilling siste helgen i juli, så håper jeg klarer å vise henne fra hennes beste side da:)

    SvarSlett