fredag 17. juni 2011

Endelig sommerferie:D

Hadde egentlig tenkt å innlede dagens innlegg med et bilde av Nikki med den nye kløven sin, men etter en lang dag med trening og shopping ville ikke Nikki stille opp på noen modelloppdrag. Idag var vi på Lager Zoo for å feire at feriepengene er komt, og resultatet ble en ny apportbukk og en kløv fra Kennel. Nikki var med inn og prøvde kløven på, det syns hun var stas. Hun stod fint mens mannen i butikken prøvde ulike kløver på henne, han sa hun var en utrolig grei hund, det er jo alltid kjekt å høre:) Så nå gleder jeg meg til å komme hjem fra nattevakt og "sale henne opp":)

Ellers har vi trent en del i det siste, og nå som jeg har hatt siste eksamen skal det bli enda mer:) Igår var vi på kurs, det var "generalprøve" for appellmerket. Vi var siste ekvipasje ut, Nikki syntes 1,5 time var lenge å vente på tur, men hun lå stort sett fint, godt å få trent litt roligtrening også:) Selvfølgelig satte agilityfolka igang da det ble vår tur, da daler Nikkis konsentrasjon ned til ca 10%.. Det gikk allikevel ganske bra, og kursleder sa vi ville bestått:)

Tannvisning: Perfekt

Enkeltdekk: Perfekt!! Til tross for at hun lå og så mot en spinnvill BC som raste gjennom tunneler så lå hun urørlig!

Dekk fra holdt: Gikk som den skulle:)

Stå under marsj: Her må vi drille mer, jeg har tydeligvis belønnet noe feil de siste øktene, for her tuller hun..

Innkalling fra sitt: Hun blir sittende, kommer som et skudd, men jeg ødelegger ved å gi dobbeltkommando, tidligere ropte jeg  "ok", og da krevde jeg bare at hun skulle komme inn med god fart, nå som hun må komme på plass jobber vi ennå med å få vekk ok fra "okplass", men det sakl vi klare!

Lineføring: Langt fra perfekt, men hun blir stadig bedre:)

Nå har vi to uker på å findrille det siste, håper det er nok tid:/ På onsdag skal vi treffe Ane og whippeten Esmeralda fra kurset for å øve litt til prøven, det trengs;)

Idag trente vi sammen med Jeanett på SBK sin bane. Eller trente er nok en overdrivelse, det ble mye snakk og lite trening i solsteiken, men koselig var det:) Jeg og Nikki hadde en fin lineføringsrunde, hun klarte å fokusere gjennom både vendinger og fartsendringer, og det til tross for at Zappa drev egentrening like ved siden av, hun begynner å vokse til:) For en herlig hund Zappa er, mens Jeanett trente Wizzla raste han rundt og tok noen tunneler og hindere:) I dag tok forresten Nikki sin første tunnel, hun var først ganske tvilsom til hele greiene, men når hun så de andre to rase gjennom gang etter gang fikk hun mer og mer lyst, og til slutt gjorde hun det!! Det ga visst mersmak, for da vi skulle avslutte stakk hun fra meg for å ta en siste runde i tunnelen;) 

I helgen var vi i Ølen, siden vi var i bryllup ble det ingen lange turer denne gangen, men hun fikk nå kost seg mye i hagen. Jeg var spent på hva vi ville se av jaktinstinkt denne gangen, nå som de har sluppet ut dyr over alt. Resultat: Kaninene til lillesøster er mer spennende enn noen gang, og tror ikke de ville levd lenge om de kom seg ut i hagen:/ Stuter derimot var litt skumle og litt spennende, men i følge mamma som var med henne da hun møtte dem så virket de ikke til å trigge jaktinstinket. Vi gikk også forbi mange sauebeiter, hun virket ikke til å bry seg noe særlig, heller ikke da de småsprang, men da to lam stod tett inntil gjerdet og "logret" da de diet, begynte halen til Nikki også å gå noe voldsomt. Men jeg var lettet over at hun ikke fikk det fikserte blikket som hun får når hun ser på kaninene!
















    Nikki blir ganske bortskjemt når hun her i Ølen, her blir hun matet med vaniljeis av Elin






     Nikki er aldri så lykkelig som når hun ligger i gresset og gnager på en pinne!









     Kos:)








     Bad hairday;)







    Selv om det ser ut sånn så blir hun faktisk ikke holdt fast, Nikken er tvert imot ganske glad i snute-tilsnute-kosing:)







     Nikki syns egentlig ikke det er så spennende med denne bloggingen








     Dagens tvekamp: due mot and. Jeg trodde anden kom til å gå av med seieren ganske raskt, men duen kalte inn forsterkninger  og vant  retten til denne grusen, den stakkars anden ble forvist tilbake til vannet.

3 kommentarer:

  1. Härligt med semester... Har ni några roliga hundaktiviteter inplanerat?
    Vilka fina bilder på Nikki!

    SvarSlett
  2. Takk for det!:)

    Blir ikke så mange hundeaktiviteter som jeg kunne ønske, men vi skal nå iaf på en to-dagers utstilling. Ellers blir det nok mange turer i fjellet med Nikkis nye kløv:) Men først av alt skal vi prøve oss på appellmerket.., det kommer enten til å gå kjempebra eller ikke i det hele tatt!

    Hva skal dere finne på da?

    SvarSlett
  3. Kjekt å kikke innom bloggen din Carla! Vi har vist mye til felles vi to. Selv er jeg fra Skånevik, har lærerutdannelse fra UiS og har selvfølgelig Briarder:) Finner mer på min web side. www.kennelgoalgetter.com
    Mvh.
    Ellinor Grønfur

    SvarSlett