onsdag 8. juni 2011

Endelig litt fremgang!

Idag var vi på appellmerkekurs etter et to ukers opphold. Med tanke på hvor fjern hun var sist treningsøkt var jeg litt pessimistisk med tanke på trening på banen. Det startet ikke så bra, vi skulle trene lineføring, som er blitt min nye hatøvelse (!), og Nikki var ikke med. Treneren ba meg stole mer på henne, slutte å se ned og bare gå på. etterhvert ba hun meg også legge vekk leker og bare belønne med meg selv, og da løsnet det faktisk!:) Så får det heller være at jeg gir litt mer hjelp i form av stemme en stund, ser ut som hun trenger det for å komme videre.

Lineføring:
Først gikk det som sagt helt på trynet, etterhvert kom vi oss opp på på et minimumsnivå, men det er i alle fall bedre enn sist:) Skal trene mye holdter fremover. Treneren hadde vert og sett på elitekonkurranse i helgen, utøverne der hadde sagt at de foran hver lineføring terper holdtene ved å si sitt hver gang hunden skal sette seg, så det skal jeg prøve.

Tannvisning:
Perfekt! Endelig!

Dekk fra holdt:
Gikk litt tregt å komme i utgangsstilling ved starten av øvelsen, ellers var denne perfekt også:)
Innkalling fra sitt:
Hun la seg mens jeg gikk fra henne, men var ellers veldig flink. Når vi gikk gjennom denne øvelsen var det mye bjeffing fra agilitybanen, så jeg var egentlig impåonert over at hun ble værende uten å lage lyd.

Fellesdekk:
Nikken var kjempeflink idag, hun ble liggende selv om nabohunden reiste seg, da ble jeg imponert!

Stå fra marsj:
Jeg har ikke kjedet ihop gå-stå-bli stående med at jeg går rundt henne og tar henne med videre. Så det må vi gjøre snart, prøven er om to uker!:/

Alt i alt var jeg kjempefornøyd med dagens økt! Flinke Nikken:) På vei hjem slo vi følge med en whippet fra kurset. Det avr en perfekt turvenn for Nikki, vanligvis er hun overalt når vi går sammen med andre hunder, men hun trippet stort sett fint ved siden av Whippeten:)

Da jeg kom hjem fra nattevakt idag tok jeg med meg kameraet ut da jeg skulle lufte Nikki. Tidligere hadde det ikke gårr, men idag lå hun stort sett fint og ventet, eller gresset, mens jeg lekte meg med macrofunksjonen på telelinsen. Bildene ble ganske bra, det dumme er at jeg nå ikke får linsen tilbake i vanlig modus, og jeg vet ikke om det er makt eller list som skal til:/






Slike røde, fine blomster kryr det av i grøftene rundt her








Blir glad av fargene på denne blomsten







En duggfrisk snute







Nikken kjeder seg







Fin løvhimmel

2 kommentarer:

  1. Herlig:) Du er flink m Nikken:) Hun er absolutt ikke lett å trene med:) Men du gir ikke opp:) Det er flott:) Hun begynner å bli mer voksen nå:) OPg trenger ikke leke like mye m andre hunder;) Så jo det når hun var sammen m Wizzla:) Snakkes senere på trening:)

    Jeanett

    SvarSlett
  2. Takk for det:) Det jeg trøster meg med er at desto vanskeligere det er å motivere henne, desto mer lærer jeg av å trene en hund som henne! Og det blir jo heldigvis stadig lettere å få kontakt med henne:)

    Kos dere i helgen:) Og lykke til i ringen!

    SvarSlett